top of page

Гимназията беше вторият ми дом

Споделя г-жа Жасмина Рашева – учител по математика и възпитаник на Немската гимназия –

пред София Борисова - репортер в Училищен вестник "Златаров"



Г-жо Рашева, как възприемахте Езиковата гимназия от позицията на ученик?

Ученичка съм на Немската езикова гимназия. Това беше вторият ми дом - със съучениците ми и с моите незабравими учители.


А от позицията на учител?

И сега в гимназията се чувствам по същия начин.


Как и защо решихте да учите в Езиковата?

Реших да кандидатствам в тази гимназия, за да науча нещо повече, отколкото в друго училище - немски език.


Кога завършихте гимназията?

Завърших през 1983 г.


Какво е Вашето мнение за ученическите униформи преди и сега?

Не ни беше приятно всички да сме еднакво облечени, но носехме униформите си. Това е начин да се покаже принадлежност към определена група в обществото. Мисля, че сегашните ученици трябва да го осъзнаят и да го приемат.


Какво си спомняте за началото? Имате ли вълнуващи спомени? Разкажете ни интересна история от Вашите ученически години.

В началото всичко беше ново и непознато. В подготвителен клас бяхме в училище по цял ден. Това до голяма степен помогна бързо да се опознаем, тъй като всички идвахме от различни училища и градове. Всяка учебна година ходехме на лятна и есенна бригада. Бяхме и на военно обучение в лагер в с.Тракиец, така че прекарвахме много време заедно и спомените са много. Бяхме задружен клас.



Кои бяха любимите ви предмети?

Учителите ми бяха изключителни преподаватели и ми беше интересно да уча по всеки предмет.


Имахте ли любим учител? Как се казва и по какво преподаваше?

Класният ми ръководител от подготвителен клас Кана Димитрова ни учеше не само на немски език, но и направи така, че четенето на книги да стане за нас потребност начин на живот. Класният ми ръководител след осми клас Нина Николова - изключителен човек и преподавател по литература. Учителката ми по математика Милка Хекимова ме вдъхнови да стана учител по математика.



Какво Ви е вдъхновявало през годините, прекарани в гимназията, като ученик и като учител?


Училищният ни живот беше изпълнен със събития - ежегодният карнавал Fasching, празници на художествената самодейност, целият клас заедно ходехме на театър, на кино… Беше вдъхновяващо да съм участник във всичко това. Сега виждам, че учениците се стремят към същото и това ме радва.


Ако трябва с една дума да характеризирате Езиковата, коя ще е тази дума?

С две думи: Моята Гимназия


Какво е Вашето послание към учениците?

Посланието ми към учениците е да пазят и следват традициите на гимназията, изграждани през годините.



227 views0 comments
Материалите в страницата се изработват и публикуват по проект BG05M2OP001-2.004-0004 „Развитие на способностите на учениците и повишаване мотивацията им за учене чрез дейности, развиващи специфични знания, умения и компетентности (ТВОЯТ ЧАС)“ – фаза I, финансиран от Оперативна програма “Наука и образование за интелигентен растеж“, съфинансирана от Европейските структурни и инвестиционни фондове.
bottom of page