top of page

„Винаги ще нося гимназията в сърцето си и с гордост ще наричам себе си златаровец“ – сподели Тереза


Първо място с 94 точки на националния кръг на олимпиадата по английски език – този изключителен успех постигна Тереза Симеонова от X д клас. Припомняме, че през 2018г. изявената гимназистка отново бе първа, а през 2019-та се класира на пето място.

Олимпиадите не са единствените ученически състезания, в които Тереза се изявява. В турнирите по реч и дебати на английски печели второ място в София през 2018 година, а през 2019 година е четвърта в Сливен. Заради изявените ѝ лидерски качества тя е и капитан на отбора по реч и дебати на английски език.

През 2019 г. е ученик на годината на ЕГ „Проф. д-р Асен Златаров“, а тази година спечели наградата „Ученик на годината“ в община Хасково. Достойно е представянето на Тереза в националния кръг на състезанието по креативно писане на английски език, а вече втора година е и стипендиант на Американска Фондация за България (АФБ) в област езици. През януари участва в отбора на училището в състезанието, организирано от Европейския парламент в България – Евроскола – и на нея се падна честта да представя пред журито темата на български и на английски език. Припомняме, че надпреварата премина изключително успешно и отборът на гимназията беше на първо място. Заради пандемията се отложи пътуването до Европейския парламент в Страсбург.

„Невероятно е, че Тереза постигна този успех за втори път – да бъде на първо място и да стане лауреат на националния кръг на олимпиадата по английски език. За мен е истинско удоволствие да ѝ преподавам и да бъда нейна класна. И друг път съм казвала, че за мен като учител най-радостните моменти са били и ще бъдат успехите на моите ученици“ – сподели радостта си г-жа Красимира Кънева – класен ръководител на Тереза и нейният учител по английски език.

През декември Тереза Симеонова кандидатства по програма на Българската асоциация по четене (БАЧ) и асоциация HMC ( the Headmasters' & Headmistresses' Conference)- асоциация на директорите на престижни училища в Обединеното кралство - за стипедния за продължаване на образованието си в частно училище в Обединеното кралство и САЩ. Премина през онлайн кандидатстване, интервю в София и писмен тест. Одобрена бе и училището, от което ѝ предложиха място, е Dollar Academy в град Долар, Шотландия. Учебното заведение е едно от най-престижните частни училища в цяла Шотладния и се гордее с постиженията и възпитаниците си, които пък продължават висшето си образование в университети от най-висок световен клас.

„Изключително съм благодарна на Българската асоциация по четене и на госпожа Лидия Дачкова, която е част от асоциацията на директорите на престижни училища в Обединеното кралство, за невероятната възможност да продължа сред образованието си в реномирано европейско училище“ – сподели Тереза.

Публикуваме интервюто на изявената гимназистка пред Училищен вестник „Златаров“

Здравей, Тереза, какви са твоите интереси извън училищния живот?

Още от ранна възраст спортът винаги е присъствал в ежедневието ми. Вече десет години съм част от Клуб по спортни танци "Хасково" под ръководството на г-жа Петя Милушева. Именно танците са онова, което изгради дисциплината и уменията ми за работа в екип, а многобройните турнири, на които с танцовия ми партньор завоювахме множество призови места, ме научиха да преследвам докрай целите си и да не се страхувам от провал. Смятам за изключително важно човек да се научи да приема с вдигната глава както победите, така и загубите и съм благодарна на спортните танци за този ценен урок.

Друго място, на което ежедневно прекарвам свободното си време, е фитнес залата. Вече повече от година съм любител на вдигането на тежести и вярвам, че здравословният начин на живот трябва да бъде приоритет за младите хора. Разбира се, избрах да се обърна към професионалист - за прогреса и добрата ми форма се грижи треньорът ми Веселин Пеев и независимо дали става въпрос за хранителни режими или за тренировъчни програми, знам, че винаги ще получа най-добрите съвети и подкрепа. Все пак е най-безопасно да се доверим на човек със знания и опит.

Също така във всеки момент, в който ми се отдаде възможност, обичам да се изгубвам в някое приятно четиво.

Как преминава денят на една толкова успешна гимназистка?

Не по-различно от този на всеки друг ученик - преди пандемичната обстановка денят ми съчетаваше училище със спорт и излизане с приятели. С въвеждането на извънредното положение обаче се наложи да прекарвам почти цялото си време вкъщи и да намирам алтернативни начини както за трениране, така и за подготовка за олимпиади и състезания.

Как поддържаш високото равнище на своите езикови умения?

Тайната на успеха във всяка сфера, не само в тази на езиците, за мен е постоянството. Отлична подготовка за олимпиадите са диктовките в училище в групата за разширено изучаване на английски език, водена от г-жа Красимира Кънева, решаването на примерни тестове и разбира се, самостоятелното занимаване с литература на чужд език. За мен лично книгите са най-добрият начин човек да обогати речника и културата си и значително да подобри езиковите си умения.

Какво ти даде гимназията?

Езиковата ме срещна с хора, които вярвам, че ще останат в живота ми дълго време. Тя ми даде истински ценни приятелства, предостави ми изключителни възможности и ми помогна да реализирам потенциала си. Това е мястото на талантливите, мотивирани млади хора, които не се страхуват да бъдат различни. Въпреки че за мен обучението тук приключва, винаги ще нося гимназията в сърцето си и с гордост ще наричам себе си златаровец.

Кои са определящите фактори за твоето академично и личностно развитие?

Еднакво важни са подкрепата, която получавам от семейството, близките хора и преподавателите си, и личната мотивация. В крайна сметка, за да повярва някой в теб, първо трябва да си повярваш сам. Липсата на решителност често ни тласка към решения и пропуснати възможности, за които впоследствие съжаляваме, така че според мен най-доброто, което можем да направим за себе си, е да поемаме повече рискове и да не спираме да вярваме, че сме способни на успех.

Как виждаш бъдещето си след завършването на средното образование?

Бих искала да продължа образованието си във висше учебно заведение в Обединеното кралство. Смятам да се развивам в сферата на международните отношения, но дали след дипломирането си ще остана в чужбина, или ще се завърна в България - все още не съм решила. Напълно е възможно да избера красивата ни родина, само времето ще покаже.

Училищен вестник „Златаров“ благодари на Тереза Симеонова, като ѝ пожелава бъдещи успехи във всички начинания.


Recent Posts

See All

Езиковата гимназия отбеляза 147 години от Априлското въстание чрез забавни игри и надпревара

Във физкултурния салон на Езиковата гимназия се проведе състезание, посветено на 147-годишнината от Априлското въстание. Състезанието е по инициатива на учителя по история и цивилизация господин Ангел

Клубът по речеви умения проведе открит урок

Клубът по речеви умения и дебати на английски език “БЕСТ” за поредна година се зае с инициативата да помогне на животните да получат по-добри условия на живот. На 20 април отборът проведе открит урок

Жестокостта към животните

Как агресията повлиява на заобикалящата ни среда От малки сме научени да се пазим от кучетата и котките по улиците, защото те може да ни навредят по някакъв начин. Няма значение дали животното е кротк

Материалите в страницата се изработват и публикуват по проект BG05M2OP001-2.004-0004 „Развитие на способностите на учениците и повишаване мотивацията им за учене чрез дейности, развиващи специфични знания, умения и компетентности (ТВОЯТ ЧАС)“ – фаза I, финансиран от Оперативна програма “Наука и образование за интелигентен растеж“, съфинансирана от Европейските структурни и инвестиционни фондове.
bottom of page