top of page

Моето незабравимо пътуване до Швейцария

Още помня нетърпението, с което очаквах това пътуване. Часът на тръгването дойде много бързо. И така неусетно се отправихме към София, а след това - към сръбската граница. Пристигнахме в Белград следобед, а вечерта се разходихме в центъра.

На следващата сутрин отпътувахме за Любляна. Тръгнахме много рано сутринта, защото пътят беше дълъг. Любляна е известна като градът на драконите и мостовете. Там беше много красиво. На следващия ден посетихме пещерата Постойна яма, която е известна с това, че е най-дългата пещера в Словения. С удоволствие отново бих посетила Словения. Продължихме към Италия.

Там се разходихме в един от най-известните морски пристанищни градове. Венеция - градът, чиито улици са водни канали, а такситата са красиви дървени гондоли. Малките тесни улички, магазинчетата, муранското стъкло, площадът Сан Марко са едни от най-впечатляващите забележителности там. Мисля, че бих живяла във Венеция.

След това се отправихме към Верона – градът на най-известната любовна история в целия свят, тази на Ромео и Жулиета. Верона носи своя уют и чар. Няма как да не спомена монументалните размери на Арена ди Верона. От Италия потеглихме към Женева, Швейцария.

Мисля, че всички очаквахме с нетърпение да посетим Женева. В Женева разгледахме едно от централните селища на ООН. От там се отправихме към ЦЕРН, който посещавахме три дни. ЦЕРН е най-голямата лаборатория по физика на елементарните частици в света. В лабораторията се разработват проекти и изследвания от учени, събрани от целия свят, в това число и от България. Не мога да пропусна да кажа, че ние имахме късмета и шанса да слезем 100 м под земята и да видим Големия адронен колайдер.

Колайдерът служи за ускоряване на насрещни снопове протони и други частици, като се опитва да пресъздаде Големия взрив. Освен че имахме късмета да видим колайдера, наблюдавахме пряка връзка с космонавт, който се намира в орбитата на Земята и там прави експерименти. Чувството, което изпитваш на подобно място като ЦЕРН, е несравнимо. Благодаря от името на цялата група на българските учени, които ни посрещнаха и ни разведоха из ЦЕРН. В Швейцария освен в Женева и в ЦЕРН, спряхме в Лозана, където се намира Олимпийският музей. От Швейцария отскочихме до едно красиво малко френско градче Анси.

За съжаление нашата крайна точка беше достигната и се приготвихме за връщане. Отново минахме през Италия, но този път наша дестинация беше Милано. Милано е известен със своята катедрала, която е третата най-голяма катедрала в света. Този красив италиански град е известен моден център и място за пазаруване. Разходката беше кратка, но все пак усетихме духа на модната столица.

Последният голям град, в който спряхме, беше хърватската столица Загреб. И оттам с нетърпение очаквахме да се приберем, но изпитвахме и тъга, че красивото приключение свършва…

Благодаря на учителите, съучениците и родителите си за възможността да бъда част от това незабравимо лятно приключение! Благодаря за невероятните спомени и споделени моменти!

Recent Posts

See All

Езиковата гимназия отбеляза 147 години от Априлското въстание чрез забавни игри и надпревара

Във физкултурния салон на Езиковата гимназия се проведе състезание, посветено на 147-годишнината от Априлското въстание. Състезанието е по инициатива на учителя по история и цивилизация господин Ангел

Клубът по речеви умения проведе открит урок

Клубът по речеви умения и дебати на английски език “БЕСТ” за поредна година се зае с инициативата да помогне на животните да получат по-добри условия на живот. На 20 април отборът проведе открит урок

Жестокостта към животните

Как агресията повлиява на заобикалящата ни среда От малки сме научени да се пазим от кучетата и котките по улиците, защото те може да ни навредят по някакъв начин. Няма значение дали животното е кротк

Материалите в страницата се изработват и публикуват по проект BG05M2OP001-2.004-0004 „Развитие на способностите на учениците и повишаване мотивацията им за учене чрез дейности, развиващи специфични знания, умения и компетентности (ТВОЯТ ЧАС)“ – фаза I, финансиран от Оперативна програма “Наука и образование за интелигентен растеж“, съфинансирана от Европейските структурни и инвестиционни фондове.